top of page
AdobeStock_238424639.jpeg

Miben különbözöl a többi esküvőszervezőtől?

Alapvetően abban, hogy számomra a szemet gyönyörködtető külsőségek mellett rendkívül fontos az esküvő lelki tartalma, mélysége is. Boldog feleségként és 2 gyermek édesanyjaként számomra az esküvőszervezés nem csupán egy szakma, hanem sokkal inkább egy küldetés. A legfőbb célom, hogy segítselek Benneteket az általatok megálmodott boldog család és örömteli házasság megvalósításában. 

Az esküvőszervezés területén egyedülálló módon a szervezési időszak után is szeretnélek támogatni Benneteket. Ennek érdekében együttműködő partnerekkel dolgozom együtt: Bernáth Krisztina párkapcsolati szakértővel és Hamar-Szelényi Éva baba-mama szakértővel, akikkel ugyan más-más területen, de ugyanazért a célért dolgozunk: az örömteli házasságokért, kiegyensúlyozott gyerekekért, boldog családokért. Így közösen, egy csapatként, több területen, együttesen támogatva Titeket, tudunk segíteni álmaitok, vágyaitok megvalósításában. 

Ha te leszel az esküvőszervezőnk, akkor mindenképp igénybe kell vennünk az együttműködő partnereid szolgáltatásait?

Természetesen, nem. Semmi sem kötelező. Ez csak egy lehetőség. Mi szívvel-lélekkel szeretnénk segíteni minden párnak, hogy örömteli párkapcsolatban éljen és minél könnyebben meg tudják oldani a párkapcsolati kríziseket, illetve felhőtlenebb legyen a babavárás, a gyerekek születése utáni időszak és kiegyensúlyozottabban tuják nevelni a cseperedő gyerekeket. De ez a Ti döntésetek, a Ti utatok, a Ti életetek. Bárhogy is döntötök, én elfogadom.

Mikor érdemes elkezdenünk a szervezést?

Alapvetően 10-12 hónap ideális a nyugodt szervezéshez, de egy esküvőszervezővel pár hónap alatt is lehetséges mindent leszervezni. Fontos tudnotok, hogy az idő előrehaladtával egyre jobban szűkülnek a lehetőségeitek, mert más párok elkezdik lefoglalni a helyszíneket és a szolgáltatókat. Ezért azt javaslom, hogy leánykérés után, amint körvonalazódtak a főbb elképzelések, érdemes felkeresni a szervezőt és átbeszélni a lehetőségeket. De ne ijedjetek meg, ha kevesebb az idő marad a szervezésre, egy kis rugalmassággal bármire megoldást lehet találni.

Mikor érdemes felkeresnünk egy esküvőszervezőt?

Ideális eset, ha tisztában vagytok vele, hogy ez egy külön szakma és egy álomesküvő megszervezése kb. 200 órát vesz igénybe, rengeteg kihívást, illetve buktatót rejthet magában és éppen ezért egy tapasztalt szakember jelenlétét igényli. Ez esetben javaslom, hogy az eljegyzés után keressetek fel egy esküvőszervezőt és időben kezdjétek el a szervezést.

Mit tegyünk, ha belevágtunk a szervezésbe, de menet közben úgy érezzük, hogy mégis segítségre lenne szükségünk?

Ha így alakult, attól még nem kell egyedül végig csinálnotok. Menet közben is kérhettek segítséget. Ilyenkor azt szoktam javasolni, hogy egy tanácsadáson beszéljük át a jelenlegi helyzetet. Megfelelő tapasztalattal és hozzáértéssel, jó irányba lehet terelni az eseményeket és korrigálni lehet az esetlegesen elkövetett hibákat. Ezután vagy további tanácsadás időpontokat beszélünk meg, vagy egy részleges esküvőszervezés keretében átveszem Tőletek a szervezéssel kapcsolatos további feladatokat.  A legfontosabb, hogy merjetek segítséget kérni, mert Nagy Napotok csak egyszer van, nem lesz lehetőség megismételni később!

Akkor is tudsz nekünk segíteni, ha külföldön élünk?

Természetesen! Ebben az esetben megkeressük a Számotokra legkényelmesebb megoldást. Az egyeztetéseket és konzultációkat online tartjuk, valamint, ha szeretnétek elmegyek helyszínbejárásokra is, ahonnan videó hívás formájában virtuálisan körbe tudjátok velem járni Ti is az adott helyszínt. Ha van lehetőségetek a szervezés alatt hazajönni, akkorra időzítjük az egyeztetéseket a szolgáltatókkal és az egyéb elintéznivalókat. 

 

Mi történik az első találkozón?

Az első személyes konzultáció során egy finom tea, kávé mellett megismerjük egymást, elmesélitek milyen elképzeléseitek vannak eddig az esküvőtökről, melyet egy adatlapra felírunk. Néhány szóban röviden elmondom, hogyan dolgozom és hogyan zajlik velem az esküvőszervezés menete. Szerencsés esetben kialakul egy kölcsönös szimpátia és bizalom, amely elengedhetetlen része a további közös munkának, hiszen hónapokon keresztül szoros együttműködésben leszünk.

 

Az első találkozót online is le tudjuk bonyolítani?

Természetesen, a mai világban ennek már semmi akadálya. Online is ugyanúgy mindent meg tudunk beszélni. 

 

Az első konzultációnak mennyi a díja?

Az első konzultáció ingyenes és legfőbb célja, hogy minél jobban megismerjük egymást, valamint kialakuljon egy kölcsönös szimpátia és bizalom, ami elengedhetetlen a további közös munkához.

 

Mi történik az első találkozó után?

Részletes ajánlatot készítek az általatok elmondott egyedi igények alapján, amely, ha elnyeri a tetszéseteket, illetve úgy érzitek, velem szeretnétek együtt dolgozni, akkor szerződést kötünk és kezdődhet a dolog izgalmasabb része: a közös munka.

 

Hogyan zajlik az esküvőszervezés folyamata, a közös munka?

A szerződés megkötése után ismét találkozunk és nagyon részletesen átbeszéljük az elképzeléseiteket, igényeiteket. Majd elkezdjük megkeresni a számotokra legmegfelelőbb helyszínt. Először ajánlatokat, javaslatokat fogok Nektek küldeni erre vonatkozóan, ezután elmegyünk megtekinteni az általatok kiválasztott leginkább preferált helyszíneket. Ha sikerült az álomhelyszínt megtalálni, összeállítok a szolgáltatói prioritásaitok alapján egy személyre szabott menetrendet és ennek mentén elkezdjük összerakni a teljes szolgáltatói csapatot. Hétről hétre haladunk a feladatokkal, miközben folyamatos kapcsolatban vagyunk. Elkísérlek Titeket a szolgáltatókkal való találkozókra és támogatlak Benneteket a kérdéses döntésekben. Az esküvő előtti hetekben intenzívebben fogjuk tartani a kapcsolatot annak érdekében, hogy minden apró részlet a helyére kerüljön és körülbelül a Nagy Nap előtt 1-2 héttel összeálljon a teljes, végleges forgatókönyv. Így az esküvő előtti napokban már nincs más dolgotok hátra csak pihenni, relaxálni és lélekben készülni életetek egyik legfontosabb napjára.

 

Mennyibe kerül az esküvőszervezés díja?

A megbízási díjamat nagyon sok minden befolyásolja, ezért csak az első konzultáció után tudom a pontos összeget megadni Nektek. A díjazásom függ az elképzeléseitektől, az esküvőtök jellegétől, helyszínétől és dátumától, az esküvőtök készültségi fokától és komplexitásától.

Ez az összeg fedezi: a szervezés (kb. 200 munkaóra) és/vagy lebonyolítás (14-16 munkaóra) költségét, a helyszínbejárás(oka)t, a szolgáltatókkal történő egyeztetéseket, a személyes találkozóinkat, a telefonszámlám és az útiköltségem Pest megyén belül, a munkaidőm, valamint folyamatos rendelkezésre állásom a szervezés időszaka alatt.

Fontos tudnotok, hogy nem dolgozom jutalékos rendszerben, független esküvőszervező vagyok. Tehát a szolgáltatóktól bekért árajánlatokra nem teszek rá 10% jutalékot, ami egy jutalékos rendszerben történő esküvőszervező esetében pluszban hozzáadódik a megkapott árajánlatban szereplő díjhoz, hiszen ezt is Ti fizetitek, csak esetleg nem is tudtok róla.

Mindig arra kérem a Párjaimat, amikor kiküldöm az árajánlatomat az első találkozó után, hogy ha megnézik a díjazásom mértékét, vegyék figyelembe a következőket:

  • mennyi időt fogok helyettük az esküvőjük szervezésével foglalkozni, akár osszák vissza, hogy ez milyen órabért jelent pontosan

  • ha ők saját maguk szerveznék az esküvőt, akkor mire tippelnének, mennyivel több időbe tartana nekik a megfelelő szolgáltatók felkutatása és a sok apró puzzle darab összerakása

  • nekem teljeskörű képem van az esküvői piacról, ezáltal tudok Nekik olyan szolgáltatókat ajánlani, akik ugyanazt a minőségű szolgáltatást meg tudják számukra valósítani, mint más szolgáltatók, de 10, 20 vagy akár 30%-kal kedvezőbb áron

  • ismerem a megbízható, professzionális szolgáltatókat, így rengeteg csalódástól és felesleges körtől megkímélhetem őket

  • és legvégül, de nem legutolsó sorban, hogy mennyit ér nekik a saját boldogságuk, nyugalmuk, békéjük és kiegyensúlyozottságuk

 

Gyakori kérdések

Az alábbiakban próbáltam összegyűjteni azokat a kérdéseket és az ezekre adott válaszokat, melyek a munkám során a leggyakrabban előfordulnak az esküvőszervezéssel kapcsolatban. Ha mégsem kapnátok választ valamilyen Bennetek felmerülő kérdésre, keressetek bizalommal!

Hol vállalsz esküvőszervezést?

Ez megállapodás kérdése. Országos szinten vállalok esküvőket, hiszen a szervezési feladatok nem helyhez kötöttek. Azonban főleg Pest megyében, illetve Budapest 150 km-es vonzáskörzetében mozgok rugalmasan, és rendelkezek kiterjedt szolgáltatói kapcsolatokkal.

 

Ha az esküvő helyszínének van saját esküvőszervezője, miért van szükségem a te segítségedre?

Az esküvő helyszínének szervezője elsősorban a helyszín érdekeit képviseli. Az esküvő szervezésében csak korlátozottan vesz részt és kizárólag a helyszínre vonatkozó fontos tudnivalókat beszéli át Veletek. Ha ajánl is korábban ott dolgozott szolgáltatókat, nem segít az ajánlatkérésben, leszerződtetésükben, nem tartja velük folyamatosan a kapcsolatot, így ezeket a szolgáltatókat Nektek kell majd koordinálni az esküvőtökön. Valamint nem készít számotokra részletes forgatókönyvet, nincs ott az egyeztetéseken, ruhapróbán, stb. Ha megbíztok az esküvőtök megszervezésével, akkor ezeket az időigényes feladatokat én intézem helyettetek.

 

Hozhatunk-e olyan szolgáltatót, akit más ajánlott nekünk?

Természetesen igen. Nyitott vagyok Felétek, viszont szoktam kérni, hogy szerződéskötés előtt szeretném megismerni az adott szolgáltató szakmai tapasztalatát és személyiségét, mivel fontosnak tartom, hogy egy szolgáltató professzionális szinten végezze a munkáját és mindemelett csapatban is tudjon dolgozni, hiszen egy esküvő sikere a szolgáltatók csapatmunkáján múlik. Ha pedig Ti már leszerződtetek, akkor természetesen alkalmazkodom és minden tőlem telhetőt megteszek, de ebben az esetben nem tudok felelősséget vállalni a szolgáltató munkájának minőségéért.

 

Ha lesz ceremóniamesterünk, akkor is szükségünk van esküvőszervezőre?

Sajnos sokan gondolják, hogy ez a két szerepkör ugyanazt takarja, pedig nagyon különböznek egymástól. Míg az esküvőszervező gyakorlatilag a szervezés legelső lépéseitől kezdve támogat Titeket, addig a ceremóniamesterrel csupán néhány alkalommal találkoztok, nincs folyamatosan kapcsolatban Veletek. Egy esküvőszervező általában elsők között érkezik a Nagy Napotokon a helyszínre, kézben tartja a készülődést, irányítja és összehangolja a szolgáltatók munkáját, felkészíti a helyszínt a vendégek fogadására és aznap a háttérből irányítja az eseményeket. Gondoskodik róla, hogy a forgatókönyv alapján időben megvalósuljanak az események és ehhez minden kelléket odakészít. A szervező nincs nagyon szem előtt, nem beszél mikrofonba. Ezzel szemben a ceremóniamester az esküvő kezdete előtt csak legfeljebb egy órával hamarabb érkezik a helyszínre. Ő vendégeket figyeli, szórakoztatja, felvezeti a következő programpontot. Az előtérben van a vendégek között, őt tudják megszólítani a vendégek, ha kérdésük van. Röviden összefoglalva: az esküvőszervező a háttérből irányítja az eseményeket, a ceremóniamester pedig a nyilvánosság előtt. Éppen ezért azt gondolom, hogy az az ideális, ha esküvőszervező és ceremóniamester is jelen van egy esküvőn.

 

Egy hétvégére hány esküvőt vállalsz el?

Kizárólag egy esküvőt! Így biztosak lehettek abban, hogy csak Rátok és a Ti esküvőtökre fókuszálok, és maradéktalan figyelmet kaptok tőlem. Nem szeretnék „futószalag” jellegű mennyiségi fókusszal dolgozni, mert számomra sokkal fontosabb a minőség és a Ti elégedettségetek.

AdobeStock_241829970_edited.jpg

Ha kérdésed maradt vagy szeretnél megismerni, ajánlatot kérni, kérlek tölts ki a kapcsolati oldalon található űrlapot vagy hívj az oldal alján található telefonszámon!

bottom of page